Friday, June 29, 2012

Kronetorps Mölla - Funked


There is an obsession amongst some modern photographers to capture a scene as "naturally" as possible, so as to portray it exactly as it was on the day/hour/minute, and any variation from the original is heresy deserving of a burning at the stake for the heretic infidel who dared to step outside of the accepted norm. Absolutely no digital manipulation allowed, because real photographers, at least the good ones "get it right in camera" and don't need to "cheat" with Photoshop!!

Well, some of you may have noticed the quote I have at the top right of my blog by Henry Moore: "Art is the expression of imagination, not the duplication of reality."  and I have to confess that I sometimes like to mess with pics to get a more pleasing (at least to me) look! The above photo being a good example.

Is it an accurate rendition of the scene? No. Is it a colour perfect balance of the real colours on the day? No. Is it pin sharp from corner to corner (as if that matters in real life)? No. Do I like it? Oh yes! I think I'll make a large print of this one for my wall.


I would love to hear your own thoughts on digital manipulation, and whether you agree or disagree, do it yourself or would never dream of doing it. Either way, be nice and remember, these things are highly subjective anyway. 

B^)

_____________________________

Det finns en besatthet hos vissa moderna fotografer att fånga en scen som "naturligt" som möjligt, så att beskriva det exakt som det var på dagen / timme / minut och varje avvikelse från den ursprungliga är kätteri förtjänar ett brinnande vid spel för kättaren otrogna som vågade utanför den accepterade normen. Absolut ingen digital manipulation tillåtet, eftersom riktiga fotografer, åtminstone de som är bra "få det rätt i kameran" och behöver inte att "fuska" med Photoshop!

Tja, kanske några av er har märkt citatet har jag längst upp till höger på min blogg genom Henry Moore: ". Konsten är ett uttryck för fantasi, inte dubblering av verkligheten" och jag måste erkänna att jag ibland gillar att bråka med bilder för att få en mer tilltalande (åtminstone för mig) look! Ovanstående foto är ett bra exempel.

Är det en precis återgivning av scenen? Nej Är det en färg perfekt balans av de verkliga färgerna på dagen? Nej Är det knivskarpa från hörn till hörn (som om det frågor i verkliga livet)? Nej Tycker jag det? Oh ja! Jag tror jag ska göra en stor utskrift av denna en för min vägg.

Jag skulle älska att höra dina egna tankar på digital manipulation, och om du instämmer eller inte instämmer, gör det själv eller skulle aldrig drömma om att göra det. Hur som helst, trevlig och kom ihåg, dessa saker är mycket subjektiva ändå.

B ^)

No comments:

Post a Comment